skön dag.

Idag började jag dagen med att vakna upp i soffan bredvid mamma av att Buzz kom och trampade och kurrade på min kudde vilket var otroligt mysigt. sen satte vi på tv:en och kollade lite och jag gjorde te och 2 mackor till mig sen började vi rensa lite låder och förbereda lite inför flytten som sker snart. Sen kl 3 gick jag hem till bästa maja och vi fixade mina naglar med gellack vilket är världens bästa nagellack och de sitter som berg om man inte är som mig och inte kan låta bli och pilla på de såklart. 
Nu tänkte jag slå på ett avsnitt av the vampire diaries sen kommer världens bästa sebbe hit någon gång efter 11.
 
I måndags gjorde jag min första jobb dag på sommar jobbet jag har som heter framtiida assistans vilket är ett städ jobb där vi åker hem till folk och städar eller gör flyttstädningar eller städar på byggplatser. de är faktist ett ganska sofft jobb men när man kommer hem så blir man gallen för då ser man all skit som måste tas bort hela tiden och med två fällande katter så är de ständigt flugande damtussar eller man kanske ska säga katt-tussar överallt vilket gör mig galen. jag undrar om dom aldrig ska sluta fälla men jag tror fan inte de. mina katter var enorma av päls på vintern så de finns ju hur mycket som hällst som ska av innan sommarpälsen är helt färdig satt. imorgon blir de iaf en ordentlig genom borstning av dom och de ska göras varige dag nu. inte varannan inte vartredje utan varige dag tills dom inte fäller så mycket längre. men mina katter gillar inte att bli borstade för dom har för lite tåla mod för att sitta still så länge medans någon drar dom i pälsen, de tycker jag är lite synd men men. På fredag skulle Tessan höra av sig till mig angående nästa veckas jobb så vi får se hur jag kommer jobba nästa vecka men ordentligt tror jag hon sa skulle bli vecka 27 innan dess blir jag bara inringd någon gång då och då vilket är ganska nice då får man en liten mjukstart såhär på sommarlovet. 
nä nu ska jag titta på vampire diaries må bäst mina änglar. Pusss

 

Kommentera här: