adhd, aggressivitet...

varför tror alla att alla som lever med adhd har agretions problem när de inte ens finns med i diagnåsen? Adhd handlar om konsentretions svårigheter och överaktivitet och vill en person med ganska låg adhd fixa de utan medicin är de bara börja röra sig mer så är du av med rastlösheten och har då lättare för att koncentrera sig och blir då inte förstrerad/irriterad/arg lika snabbt och jobbar på så vis med att förlänga sin stubin. Adhd är inte en svår sjukdom att lära sig leva med om den inte är sjukligthög såklart eller om man inte försöka/tränar på att acceptera att de är ens liv. Jag är så less på alla som säger "Sry jag har adhd de var därför jag kallade dig de ena och de andra och ville slå ihjäl dig" de är fan ingen ursäkt för har du adhd så har du fått alternativ hjälpmedel att ta till och de är ditt ansvar att jobba så du inte beter dig illa. Sen är de klart att de är svårt att leva med adhd på andra sätt, de är ju alltid svårt att jobba med ett hinder och någonting som får dig att inte vara som alla andra men just det här inlägget var riktigt till allt snack om att man har rätt att säga/göra vad fan som hällst när man blir arg bara för att man har adhd. 
Puss och tack för att jag fick skriva av mig lite snabbt. nu tycker jatzy jag ska mysa och sova med henne så, puss och godnatt så hörs vi nog i morgon igen. <3 
 
 

Kommentera här: